rainbow high runway rush review

Rainbow High – Runway Rush: game review

Ken je de game Rainbow High – Runway Rush al? Deze game is gebaseerd op de gelijknamige animatieserie Rainbow High die zich afspeelt op de bekende mode-/kunstacademie. Verschillende Rainbow High characters (waarvan ook poppen te koop zijn) komen voorbij. Denk aan Ruby, Poppy, Sunny, Jade, Skyler, and Violet. Onze dochter Evy is groot fan van Rainbow High. Ze was dan ook super enthousiast dat ze deze nieuwe game mocht uitproberen (met dank aan MGA/Vertigo 6).

Rainbow High poppen en animatieserie

De poppen van Rainbow High werden in 2022 gelanceerd en zijn inmiddels razend populair. Regelmatig komen er weer nieuwe poppen uit en naast dat ze bij kinderen geliefd zijn, zijn ze ook onder verzamelaars erg gewild. Nadat de eerste poppen van Rainbow High waren uitgebracht, kwam er ook een animatieserie over de fashion poppen uit. En ook die wordt goed bekeken. Er zijn inmiddels al meerdere seizoenen uitgebracht (Netflix, Youtube) en onze dochter heeft ze allemaal wel gezien. Des te leuker vond ze het om nu een game van Rainbow High te gaan spelen en te doen alsof ze zelf hier op school zit.

rainbow high fantastic fashion poppen,amaya raine,jade hunter,poppy rowan,ruby anderson,skyler bradshaw,sunny madison,violet willow
Rainbow High Fantastic Fashion poppen

En dan nu over de game Rainbow High – Runway Rush

Allereerst: wij speelden de game Rainbow High – Runway Rush op de Nintendo Switch, maar het spel is er ook voor de PS4 en de PS5. Het spel begint met een aankondiging. Het hoofd van de school (ze deed mij persoonlijk een beetje aan Anna Wintour, de hoofdredactrice van het tijdschrift Vogue denken, maar dat terzijde) geeft de studenten een kunstopdracht. Aan de Rainbow High vriendinnen de taak om spullen te verzamelen, opdrachten te vervullen en puzzels op te lossen en hierbij hun talenten te gebruiken (foto’s maken etc.). Tijdens het spel krijg je aanwijzingen van andere Rainbow High personages. Zij vertellen je wat je moet doen en waar je naartoe moet.

Rainbow High – Runway Rush: onze conclusie

Het feit dat je de game met verschillende Rainbow High personages kunt spelen, vond onze dochter erg leuk. Regelmatig hoorde ik haar zeggen met wie ze nu weer aan het spelen was. Ze kent alle Rainbow High karakters, dus het spel was heel herkenbaar voor haar. Het is dan ook aan te raden om eerst de serie te kijken, voordat je de game gaat spelen. Dit maakt het nog leuker. Voor onze dochter van 8 is de game goed te doen, ook al duurt het soms even voordat je bepaalde kamers hebt gevonden. Het is dus geen moeilijke game. Verwacht ook geen spannende game. Het is vooral een verkennend spel, waarbij je je helemaal kunt laten onderdompelen in de sfeer van Rainbow High.

Al met al is Rainbow High – Runway Rush een leuke game voor iedereen die fan is van Rainbow High. Selfies maken, outfits verzamelen: het komt allemaal aan bod. Onze dochter is enthousiast over het spel. Enig puntje van kritiek: het spel is vrij abrupt afgelopen, waardoor je even twijfelt of het spel ook echt klaar is. Maar met de game krijg je wel het gevoel even echt een student te zijn op Rainbow High!

De game Rainbow High – Runway Rush is o.a. hier te koop.