pool party game review

Pool Party voor de Nintendo Switch: grappig spel met leuke minigames

Pool Party is een vrolijke en kleurrijke party game voor de Nintendo Switch die gespeeld kan worden door verschillende leeftijden. De game bestaat uit diverse minigames en hierbij kun je het zowel tegen elkaar als tegen de computer opnemen. Wij mochten Pool Party uitproberen en speelden het spel met zijn vieren (twee volwassenen en twee kinderen van 9 en 12). In dit artikel lees je wat wij van het spel vonden.

Gameplay

Pool Party biedt een scala aan minigames, allemaal in het thema van een zwembadfeest. In de game kun je het opnemen tegen je vrienden of de computer. Spellen die je kunt spelen, zijn bijvoorbeeld Pool, Tennis, Sumo, Voetbal, Totem, Vervloekt en Ieder voor zich. De minigames zijn stuk voor stuk eenvoudig te begrijpen en te spelen, waardoor ze ideaal zijn voor spelers van alle leeftijden. Om je een voorbeeld te geven, wij speelden het spel met twee volwassenen en twee kinderen van 9 en 12 en ieder van ons snapte goed wat de bedoeling was. Een pluspunt dus!

review pool party voor de nintendo switch

Kenmerken van de spelmodi

• Pool: scoor door de ballen van jouw kleur in de pockets te stoten zonder zelf erin te vallen.
  • Tennis: stoot de bal over de baan om te scoren, alleen of met een medespeler.
  • Sumo: bots tegen andere spelers om ze in het water te duwen.
  • Voetbal: schiet de bal in het doel van de tegenstander en probeer te scoren.
  • Totem: bemachtig en houd een totem vast om punten te verdienen terwijl je tegenstanders je achtervolgen.
  • Vervloekt: geef een vloek door aan andere spelers; degene met de vloek aan het einde verliest.
  • Ieder voor zich: stoot tegenstanders in de pockets en blijf als laatste over.
  • Toernooi: speel een mix van verschillende modi en word de ultieme kampioen.

Alleen of tegen elkaar

Een van de pluspunten van Pool Party is de multiplayer-modus, waarbij er tot vier spelers tegelijkertijd kunnen meedoen. Dit maakt het spel perfect voor een middagje met vrienden of familie. Wil je met nog meer tegelijk spelen, dan kan dat ook. Je voegt dan gewoon meerdere bots toe, wat resulteert in nog meer competitie. Wil je juist alleen spelen? Ook goed, je speelt dan tegen een of meerdere computer tegenstanders.

Graphics en Geluid

De visuele stijl van Pool Party is levendig en aantrekkelijk, met kleurrijke omgevingen en schattige personages (pool balletjes die je zelf eenvoudig kunt customizen). De graphics zijn kleurrijk en dragen bij aan de vrolijke en luchtige sfeer van het spel. De animaties zijn soepel en goed uitgevoerd, wat de spelervaring nog leuker maakt.

Het geluid in Pool Party is even vrolijk als de visuals. De muziek is opgewekt en past perfect bij de zomerse thema’s van het spel.

Onze conclusie

Pool Party voor de Nintendo Switch is een leuk spel dat garant staat voor het nodige vermaak. Het is eenvoudig op te pakken en te spelen, waardoor het geschikt is voor zowel jonge kinderen als volwassenen. De combinatie van kleurrijke graphics, vrolijke muziek en leuke minigames maakt het een ideale keuze voor zomerse bijeenkomsten en familiefeestjes. Een aanrader dus!

Pool Party voor de Nintendo Switch is o.a. hier te koop.